Advies via webcam voor het lenen van geld
Het is voor particuliere klanten van de ABN AMRO Bank sinds deze week mogelijk om via de webcam persoonlijk advies te krijgen over een lening. De bank heeft met deze online dienstverlening de primeur.
Geld lenen via de webcam bij ABN AMRO
Particuliere klanten van ABN AMRO Bank hoeven voor het afsluiten van een lening de deur niet meer uit. De bank heeft een nieuwe online dienst in het leven geroepen waarbij het mogelijk is een persoonlijk advies te krijgen via de webcam. Veel klanten gebruiken internet om zich te laten informeren, maar voor het daadwerkelijk afsluiten van een lening willen ze toch graag advies. Vanaf deze week kan de klant zelf bepalen waar en wanneer men wil praten met een adviseur.
“Klanten waarderen advies via de webcam hetzelfde als persoonlijk advies op kantoor”, aldus Arno IJsels, directeur marketing particulieren ABN AMRO. “Deze nieuwe dienstverlening is dan ook een laagdrempelige manier voor klanten om verstandig en verantwoord te lenen via internet.” Het is volgens de bank een handig alternatief voor een bezoek aan het bankkantoor.
Eerder konden klanten al hypotheekadvies krijgen via de webcam. Afgelopen jaar zijn 2.000 hypotheek adviesgesprekken gevoerd via de webcam en 480 hypotheken online afgesloten. Deze online dienstverlening is dus niet geheel nieuw, toch is de ABN AMRO wel de eerste bank die dit op deze manier doet.
Gepubliceerd op 31 januari 2013 om 15:39 uur door de redactie.